אודות

עולם הדמיון תוכן לילדים

עולם הדמיון – תוכן לילדים. 

מתמקדים בהצבת מראה לעולם הפנימים של הילדים, ועושים זאת דרך תיאטרון, דמיון ויצירה. אנחנו עובדים מתחילת דרכנו עם מוסדות חינוך, ספריות גני ילדים מחלקות חינוך מחלקות תרבות בישובים השונים, חברות צהרונים וגופים פרטיים בפריסה ארצית לאורכה ורוחבה של כל המדינה, איפה שיש ילדים אנחנו מגיעים.

תקשורת מפתח להצלחה! זה מה שמניע אותנו מהרגע הראשון של השיחה עם מנהל חינוך\תרבות ועד למפגש עם הילדים.

אנו מאמינים ביצירת אמת משותפת, הכנת קרקע נכונה ומדויקת לכל לקוח בנפרד בכך מגיעים לתוצאות מקדמות, מהנות והרמוניות.

הצגות ותוכן לילדים

עמית בן יעקב

שחקן, במאי, בעלים של התיאטרון נשוי לענת, אב לשלושה. בשנת 2006 בגיל 31, העברתי שיעור תיאטרון לילדים בפעם הראשונה, דיי במקרה וללא נסיון. היה שיעור מדהים, זיהיתי שהילדים צמאים לידע, ורוצים ללמוד על עצמם בעיקר ואיך מגיעים למימוש עצמי והגשמת השאיפות שלך. ראיתי בברור את היכולת שלי להעצים ילדים דרך סיפור ותיאטרון. משם היה ברור לאן זה הולך. באותה תקופה שיחקתי בתפקידים קטנים בטלוויזיה ובהצגות שונות. מאותו הרגע הפסקתי ללכת לאודישנים והתרכזתי בעבודות שונות עם ילדים. היה בי רצון עז להעניק לילדים כלים להאמין בעצמם, להכיר את עצמם ולהביא אותם למקסימום מיצוי שלהם. דבר שלי לא היה כילד. לאחר שנים רבות והרבה נסיון, אל מול עשרות אלפי ילדים, נולדה השיטה "אני אוקיינוס"- להתפתחות אישית ופיתוח מיומנויות רגשיות של ילדים. שיטה זו מעודדת התבוננות והקשבה למחשבות, לרגשות ולרצונות הפנימיים, ומציאת דרכי פעולה מועילות להתנהלות בעולם המציאות.

ענת בן יעקב

מאמינה בהקשבה ויצירת אמת משותפת עם הילדים. במשך 8 שנים ניהלתי ארגנתי והפקתי את מחלקת הצהרונים שהייתה לנו. בשנים מסוימות עמדה על 100 קבוצות בשבוע רגיל ובקיץ הגענו ל300 בשבוע. ניהלתי את התוכן והמדריכים (עם רכזת הדרכה שהייתה לי) עבדתי מול מנהלות הצהרונים והצוותים החינוכיים ומדי פעם גם מול ההורים. כשהחלטנו לסגור את המחלקה הזו בעסק, בחרתי להתמקד בדרך אחרת בעבודה עם ילדים. אני ועמית פיתחנו שיטה שנקראת "אני אוקיינוס"- לילדים. השיטה פותחת בפני הילדים את העולם הפנימי שלהם בדרך פשוטה וציורית כדי שיוכלו להתמודד עם סיטואציות בחיים בצורה קלה עם היכולת לקחת אחריות ושליטה על חייהם, עבודה מהפנים החוצה. היום אני מנחה סדנאות דמיון ויצירת בובת גרב, מתוך שיטת האוקינוס, עובדת עם בתי ספר, גני ילדים, ספריות ואנשים פרטיים. חוקרת את נושא הדמיון ותפיסתו אצל ילדים. בימים אלו אני מפתחת תוכנית עבודה לייעול, ארגון, הכנה, שיבוץ והדרכה, לצוותי צהרונים לקראת הקייטנות השונות אותם הם מארגנים. מאמינה שחניכה היא הדרך החדשה בעולם הילדים בוחרת לתת ולהעניק את הכי טוב שיש בי, הלאה.

מתחילת דרכנו ועד היום

2010 - תחילת דרכנו

התחלנו את דרכנו כ"aby- תקשורת ובמה" שמה דגש על תקשורת כמפתח להצלחה. התחלנו להעביר לילדים את הנושא של עולם הרגשות מחשבות ופיתוח הדמיון. רוב עבודתנו הייתה בצהרונים והבטנו קדימה

2011

לאחר שנה בה היינו 2 אנשי צוות (עמית וענת) צרפנו שחקנים מוכשרים שהובילו קבוצות תיאטרון והגדלנו את מחלקת הצהרונים. הקמנו מחלקת הצגות בוטיק וצרפנו איש שיווק קסום. כולנו נענו בשיתוף פעולה ומתוך רצון עז " לשתול נק של אור" אצל הילדים והתחלנו לטעת שורשים.

2012

עברנו למשרד בתל אביב ושם ניהלנו גדלנו וייצרנו את התכנים של התיאטרון. בסוף השנה נולדה הצגת 2 השחקנים " שלמה המלך והדבורה"

2013

עמית יוצא בהצהרה:" חיבור מוצלח של ילד אל תוך עולמו הפנימי העמוק והעשיר יעשה דרך בובת גרב". שיתפנו מטפלים, בובנאים מדריכים ועם הנסיון שלנו הסדנה " בובנאות- מקשיבים פנימה" יצאה לדרך מאז ועד היום הסדנה רק משתדרגת ומשתבחת ולימים הפכה להיות :" מאירים את עץ הדמיון"

2014

מחלקת ההצגות התרחבה קלטנו שחקנים מוכשרים אל התיאטרון וכל שחקן התמקצע בהצגת בוטיק איתה הופיע ברחבי המדינה.

2015

עסק משפחתי. לאחר 3 שנים של עבודה במשרד ובבית החלטנו לשלב כוחות ועשינו מעבר מחודש אל כפר אז"ר. מעבר שהביא עימו שינוי ויציאה לדרך חדשה מגורים ועבודה ביחד.

2016

שיא בתיאטרון בשנה זו עבדנו ביותר מ100 קבוצות שבועיות נהלנו מחלקת צהרונים משגשגת. התמקצענו, למדנו, טעינו גדלנו ועמדנו בגאווה במערך : שינוע, חניכה, יצירה, הדרכה ושיווק.

2017

בסוף השנה נפרדנו ממחלקת הצהרונים היקרה, מהצוות המדהים שהיה סביבה אבל חישבנו מסלול מחדש, הקשבנו לרצונות הפנימיים שלנו ונפרדנו באהבה והודיה.

2018

ספריות, בשנה זו התמקדנו בספריות ברחבי הארץ והופענו כמעט בכל ספריה. מקרית שמונה ועד אילת.

2019

רוחות של שינוי " אני אוקינוס" מתחיל להיכנס לתודעה, דרך סדנת הבובנאות שמקבלת שם צורה ותוכן חדשים:" מאירים את עץ הדמיון"

2020

שנה שהתחילה עם שאיפות חלומות ותקווה- אילצה עולם שלם לחשב מסלול מחדש וגם אותנו. הספר אני אוקינוס נכתב

2021

הספר מתחיל לצאת לאור. מתמודדים עם השלכות הקורונה.

בהצגות תאטרון שזורים אלמנטים רבים מעולם התיאטרון לילדים, פנטומימה, קטעי תנועה, שירים מקוריים, מוזיקה קלסית ומוזיקה מכל העולם, בובות יד וריקוד. השחקנים הנם שחקנים מקצועיים עם וותק רב בהצגות ילדים, סדנאות ילדים ועבודה עם ילדים בכלל.

הצגות

סנדאות ותוכן לילדים - תאטרון עולם הדמיון


סדנאות

לכל אחד מאיתנו יש אי קסום שייחודי רק לו, קוראים לו אי הדמיון. במרכז האי, גדל עץ שבשביל להשקות ולטפח אותו צריך לדמיין.

בסדנה הילדים מכירים את עץ הדמיון האישי שלהם, מקבלים כלים להשקות אותו על ידיי יצירת בובת דמיון אישית אותה הילדים לוקחים הבייתה בסוף הסדנה  

"ממליצה מאד על עמית​
הופיע אצלינו בבית לחם הגלילית במאי ושוב גם מחר מחכים לו הילדים. מומלץץץץץץץץץץ"

קרן לוי – רכזת תרבות בית לחם הגלילית

עולם הדמיון תוכן לילדים - הספר אני אוקיינוס


אני אוקיינוס

תארו לכם שהיה לכם מצפן קסמים, מצפן כזה שהיה מאפשר לכם לתפקד נהדר בכל משבר חברתי ואישי שאליו נקלעתם, מצפן שמעניק לכם ביטחון מול ההורים, מול החברים ומול המורים.

ספר ילדים המבוסס על שיטה להתפתחות אישית ופיתוח מיומנויות רגשיות של ילדים.

מוסדות חינוך ותרבות
1
ילדים שצפו בהצגות
1
ילדים שהשתתפו בסדנאות
1
אירועים והופעות
1